Monday, July 14, 2014

Cara paling cepat tingkatkan perniagaan anda.

1001 koleksi Cara paling cepat tingkatkan jualan dan mempromosikan produk anda secara online.

1) bina fan di fb. - fan2 (pengipas2) yang sudah ada di fb, mudah terpengaruh untuk membeli produk anda berbanding bukan fan.ini kerana mereka lebih mengenali anda..

dan lebih bagus dimana setiap kali post pada wall,fan2 andalah orang yang pertama akan lihat post anda..jadi banyakkan atau tambah peminat untuk page anda.lagi banyak fan anda,lagi banyak kadar post anda akan sampai kepada mereka.

2) Tidak syok sendiri - kebanyakkan jurujual fb ini banyak syok sendiri..lebih2 lagi ketika menjual tanpa pelajari selok belok perniagaan fb.

Bila dah syok sendiri mula la post dengan ayat ntah apa2.Sepatutnya perlu buat kajian dulu..

contohnya jika jual produk untuk orang gemuk,xperlu sasar pada orang yang dah kurus..mula2 setkan fokus kepada siapa bakal pelanggan anda.

3) Mudahkan pelanggan untuk respon ketika hendak membeli. - Mengikut statistik, 90% dari prospek yang
memang dah BERNIAT nak beli.

.tetapi disebabkan prosedur/step yang terlalu banyak dan perlu diikut,pelanggan jadi malas nk membeli.lagi2 kita yang sememangnya pemalas.he

Jadi kurangkan step2 atau pelbagai langkah tuk pelanggan perlu buat ketika membeli barang/khidmat anda.

4) wujudkan blog - ramai penjual sekarang lebih memberi tumpuan pada 1 medium sahaja contohnya fb..sepatutnya ambil kesempatan ini dengan membina blog perniagaan anda sendiri.jangan hanya guna satu medium sahaja.peluang lebih luas jika anda banyak menggunakan medium yang lain..

Mungkin bagi anda akan ingat ianya agak rumit untuk menggunakan banyak medium serentak dimana perlu meng'update' status satu per satu dan ianya agak melecehkan..

bagi yang belum tahu..anda sebenarnya boleh menggunkan satu medium sahaja untuk linkkan pada medium yg lain.

Contohnya bila anda update di instagram..secara automatik di fb, di blog, di twitter dll akan di'update' juga.ini akan memudahkan urusan anda.

Untuk teknik ini saya akan ajar anda dimasa hadapan.

No comments: